Wednesday, August 26, 2009

Puasa Ramadhan dan Kekalutanku...

dah 5 hari kita berpuasa... and this is the 1st posting in ramadhan...

selamat berpuasa dan selamat menambahkan amal ibadat kepada rakan2 dan juga diriku..

masuk ramadhan ni semua jadual aku kena ubah..
bangun pagi of coze pukul 4.30.. then masak2.. makan2.. solat2.. mandi2.. siap2..

dan part paling aku tak suka (klu boleh tak nak wat la) gerak anak2 aku bangun pagi2 buta.. kesian kat derang..

terpaksa bangun awal pagi semata2 mak dia kena g keja awai.. isk.. isk.. isk.. kesian kat sufiyya(or panggilan manja dia baby)...



sufiyya baru bangun tido.. mamai lagi ni..

punya susah nak bukak mata.. terpaksa la pujuk rayu.. sayang cium nak gerak dia bangun... kadang2 dok melelong lagi masa dalam bilik air sebab tak bleh celik lagi mata dia..(sowi na baby.. sikit hari jer lagi..)
dah siap derang mandi ok la sikit.. tapi still aku kesian.. kuar bilik air ja dok kata "sejuk..sejuk"

pastu gi la keja.. lepas dekat 1 jam 45 minit aku pon sampai la ofis.. klu jalan jam mau kat 2 jam lebey maa..

tapi ni semua buat sementara jer.. aku nak blah dah... hahahaha.. aku dah dapat keja kat penang as Application Engineer.. hik hik hik...

so... apalagi... bubbye KL.. bubbye traffic jam.. bubbye toll... bubbye kepenatan..

tapi seminggu 2 ni penat lain pulak.. dok cari umah sewa.. alhamdulillah dah dapat.. umah teres 2 tingkat yang luas dengan harga sewa yang berpatutan.. then dalam kawasan perumahan mak aku pulak..

dan yang lagi best ialah...


sufiyya the apple of my eye


sufiyya tak yah bangun awal pagi dah.. makan minum derang akan di 'take care' oleh mak aku yang tersayang...

so aku tak yah la dok risau tak hengat kat ofis... bleh la bekerja dengan ati yang lapang.. huk huk huk..


insyaAllah.. last day aku kat heitech will be 4th sept.. berangkat pindah ke penang on the 5th of sept.. and start keja at globetronics on the 8th of sept...

so memang kalut giler aa.. very2 short period of time untuk aku mengemas dan berpindah.. nasib baik aku bleh rehat sehari on the 7th of sept sebab aku cakap nak masuk hari selasa... doakan aku semoga dapat menjalankan ibadat puasa sepanjang 'kekalutan' aku nanti ni... amiinnn... ya rabbal a'lamin...





No comments: