Wednesday, August 26, 2009

Sakit Ati.. Sedih.. Geram...

salam...

dalam masa 2 jam bertimpa2 aku dengar benda yang menyakitkan ati...


1st..


lunch hour tadi aku gi mydin blakang ofis aku ni.. bli barang dapur sket..
tgh2 susun barang kat kounter bayaran tu terasa vibrate fon.. tgk2 ader sms..
tuan punya umah yang aku nak sewa mesej aku...


"Rmh. dah ok. cuma lampu akan diatasi dgn segera.

skrng ini saya tunggu siapa yg bayar dulu deposit akan saya bagi kunci,

sebab ada kawan saya yg duk sini anak dia nak duduk segera. t.k."



"apa punya orang la pakcik ni" tu ayat spontan
yang kuar dari mulut aku.. geram betoi..

aku trus call dia even aku tak setel buat bayaran kat kounter tu..


aku cakap ngan dia aku nak bayar deposit.. apsal la pak cik ni.. aku ngan mak
aku bersusah payah 2-3 hari ni sebab nak bersihkan umah dia tu.. tapi alih2
dia wat aku camtu pulak.. suka2 jer nak bagi kat orang lain.. sedih tau.. alasan
dia segan nak mintak duit ngan mak aku...

alahaaiii.. mak aku dah cakap.. seblum 1hb dia nak umah tu... dah siap semua
dia bayar deposit ngan amik kunci.. aper salahnyer pak cik tu cakap jer ngan
mak aku..


aku mintak ngan dia acc no maybank dia dan cakap aku boleh transfer duit tu
dalam masa 10 minit.. geram jugak cara aku cakap.. tapi still aku maintain cakap
hormat2 sebab dia kawan arwah ayah aku...

sampai sekarang dia tak sms lagi no account tu.. penat tunggu dah ni...




2nd..

kejap tadi dalam kul 3.30 adik aku call...

adik : "assalamualaikum.. kak.. hang tau tak..."

aku : " w'salam.. apa dia ct"


adik:" tadi orang dari HEP call.. depa kata malam ni ada berbuka puasa
bersama TNC untuk anak2 yatim.."

aku : " hmm...(sambil mendengar)"

adik: "depa tanya ct.. nak pi dak.. ct anak yatim kan??"

aku: tersentap sekejap.. terdiam tak leh nak cakap apa.. sebak nya ati ni


adik: "ct tgh tido time depa call tu.. so dengan mamai ctjawab la...tak
laa.. saya bukan anak yatim.. pastu depa tanya balik.. ni siti khairun kan.."

aku: diam dan terus diam dan menangis


adik : " pastu ct kata la betoi.. ct anak yatim.. tapi ct kata ct tak mo p.."

aku : " tak yah p la ct.. merepek la depa tu.."


adik : "tu la kakak.. aku dah stat lupa dah(yang bapak aku dah meninggal)..
depa p pringat balik.. siap kata dapat duit raya pulak tuh.."

aku : "biaq p la kat depa ct.. tok sah dok p laa... macam kita ni tak mampu.. biar depa bagi kat orang yang lagi susah dari kita.."


adik : "hmm.. ok na kak.. bye.."

aku : "hmm.. ok.. jaga diri baik2 na.. take care bye.. asalamualaikum.."


aper punya orang la orang HEP ni... buleh tanya soklan camtu.. tanya la cara
lain.. dah la adik aku time dok blajar bapak aku meninggal.. dia paling bongsu
dan yang paling manja ngan bapak aku pulak tu.. sedih aku bila dengar satu2
crita dia kat U.. bila cakap pasal dia mesti orang kaitkan ngan anak yatim..

sedih laa orang semua.. tak paham kaa... kesian la kat dia...bukan dah lama
mana pon bapak aku meninggal.. baru jer.. sedih dan perit kat hati kami ni tak
elok lagi laa.. aku sendiri tak kuat nak g kubur bapak aku lagi...

jangan cakap kami ni anak yatim boleh dakkk????


then aku call balik dia.. cakap suruh dia jangan crita ngan mak aku.. aku cakap
ignore jer.. dan suruh dia take care diri dia..

tapi jawapan dia.. "takpa kak.. ct ok ja"

tapi dari suara dia aku dapat tangkap yang dia pon sedih dan tgh menangis..

sabar ct na.. nak buat macam mana.. Allah sayang bapak lebih dari kita...

2 comments:

-kirah- said...

sabaq naa kak shaf...kirah tau perasaan kak shaf...org2 sekeliling kita nie kadang2 x sensitif dgn kita, depa harap utk kita paham depa, tapi depa x pernah nk paham keadaan kita..insyaALLAH, kirah tau kak shaf kuat semangat...kirah sentiasa support kak shaf...one more thing, i will alwayz love u kak shaf...u`re like my sister because i never had a chance to have a sister in my entire life, and i`m so grateful because u willing to be my sister....huhuhu...thx so much...

SHaFriNa said...

hmm.. tima kasih kirah.. nak wat camna.. cuba depa dalam keadaan kita.. sanggup tak dengar orang cakap camtu kat depa..

k.shaf pon sayang kirah macam adik kandung k.shaf jugak...