Friday, September 11, 2009

1st bil elektrik...

salam..

semalam.. masa tu baru balik keja jer...
tgh bancuh2 air sirap untuk bukak posa mak aku cakap..

"bil elektrik dah sampai.. nanti tolong bayarkan yer.."

aku tanya la .. "braper mak??"

mak aku : "seratus lima belas.. adik ko tu la.. pakai banyak sangat.. "

aku : "banyak tu mak.. selalu kurang ja.. nanti mak bagitau la dia.."

mak aku : "mak dah bagitau dah.. nanti dia bayar separuh.. "

aku : "ok la kalo camtu.. tapi suruh la dia jimat sket.."

tetiba hubby aku menyampuk.. "aina.. bil elektrik umah kita (umah sewa aku la tu) pon dah ader.."

aku : "yer ker.. baru seminggu masuk umah dah dapat bil elektrik.. brape bang??"

hubby: "nak tau brapa.. (pastu dia dok gelak2)"

aku: "brapa??"

hubby : "bil kita kerajaan tanggung.. 30 sen jer bil bulan ni..."

aku: "30 sen.. ehehhehe.. bagus2.. jimatt!! jimat!!"



tak sangka plak 30 sen jer.. macam lawak pon ader.. best betull..

1st time dapat bil elektrik harga RM0.30 kalo tiap2 bulan camtu kan bes.. heheheheh..

bil aku ditanggung beres oleh kerajaan malaysia... ahahahahahha..


No comments: